Γράφει η Νανά Παλαιτσάκη
Γράφω σήμερα για τα διευθυντικά στελέχη των καναλιών οι επιλογές και οι αποφάσεις των οποίων οδηγούν τις επιχειρήσεις σε κερδοφορία ή ζημιές , σε θετική ή αρνητική τηλεθέαση.
Στα περίπου 30 χρόνια που εκπέμπει η ιδιωτική τηλεόραση σπάνια οι διευθυντές προγραμμάτων είναι οι μεγάλοι χαμένοι όταν οι τηλεθεάσεις πέφτουν κατακόρυφα . Για ένα παράδοξο λόγο, όταν μια παραγωγή δεν φέρνει τα προσδοκώμενα ποσοστά τηλεθέασης , οι πρώτοι που μπαίνουν στο “μάτι “ του κυκλώνα είναι όσοι φτιάχνουν τα σκηνικά , μετά όσοι φωτίζουν και αμέσως μετά οι “κλείστρες” . Οι “κλείστρες” στην τηλεοπτική πιάτσα είναι ηρωίδες πραγματικές που έχουν την ευθύνη του να φέρουν ή ν’ ακυρώσουν καλεσμένους σε εκπομπή . Είναι άνθρωποι που μόνιμη προέκταση του αφτιού τους είναι ένα κινητό τηλέφωνο, 24 ώρες το 24ωρο , 355 μέρες τον χρόνο . Είναι άνθρωποι που πρέπει να γνωρίζουν όλες τις παραξενιές του παρουσιαστή η της παρουσιάστριας , όλες τις ιδιαιτερότητες των σχέσεων μεταξύ υποψήφιων καλεσμένων και διευθυντικών στελεχών καναλιού για το οποίο εργάζονται, είναι άνθρωποι που πρέπει να προλαβαίνουν την επιθυμία του εκπομπάρχη , αλλά και του διευθυντή προγράμματος ή ειδήσεων πριν εκφραστεί . Οι “κλείστρες” λοιπόν των οποίων δεν νομίζω ποτέ ότι θα κοστολογηθεί περίπου δίκαια η προσφορά τους , είναι οι πρώτες που θυσιάζονται ΑΝ ο παρουσιάστής είναι ατάλαντος ή ατάλαντη , αν η αρχισυνταξία είναι ανεπαρκής, αν η τοποθέτηση της εκπομπής έχει γίνει σε λάθος μέρα, λάθος ώρα. ( ως “κλείστρες “ εργάζονται και πολλοί συνάδελφοι αλλά έχει καθιερωθεί το θηλυκό γένος για την συγκεκριμένη ειδικότητα )
Επειδή η φετινή τηλεοπτική χρονιά σε επίπεδο ποιότητας προγραμμάτων είναι ίσως από τις χειρότερες που έχουν υπάρξει, νομίζω ότι πρέπει κάποια στιγμή ν’ αναφερθούμε και στο ποιοι ευθύνονται πραγματικά για την ελεύθερη πτώση της τηλεθέασης, της υποβάθμισης προγραμμάτων, της επιλογής ανεπαρκών ανθρώπων σε εκπομπές , τους απλήρωτους εργαζόμενους.
Δεν είναι άραγε αμαρτία να πληρώσουν τις εντελώς λάθος επιλογές των στελεχών του ΣΚΑΙ , οι για χρόνια εργάτες του σταθμού , εργάτες που είτε με το ρόλο του δημοσιογράφου είτε με του τεχνικού έφεραν στο σταθμό μεγάλες επιτυχίες και εγκατέστησαν στην συνείδηση του κόσμου το συγκεκριμένο κανάλι, ως κανάλι της ενημέρωσης;
Από μια άνευ προηγουμένου αυτοκαταστροφική διάθεση που το κανάλι αυτό την είχε από την ίδρυση του, καταστράφηκε ό,τι έχτιζε ο Γιάννης Αλαφούζος με σκληρά εργαζόμενους συνεργάτες για δεκαετίες . Τεράστιο κόστος στα έσοδα του σταθμού , αλλά και στην ταυτότητά του με τα survivors , τα reality μόδας και το πραγματικά τραγικό power of love. Την φετινή τηλεοπτική χρονιά μάλιστα δώσανε και το ολοκληρωτικό χτύπημα στο δελτίο ειδήσεων με τις επιλογές τους.
Με όλη την συμπάθεια που τρέφω στο πρόσωπο της Μπάγιας Αντωνοπούλου, η κοπέλα δεν ήταν σε καμία περίπτωση προπονημένη για να στηρίξει μαζί με τους άλλους δύο ένα πρόγραμμα αιχμής για τον σταθμό. Δυστυχώς “κάηκε “ με συνοπτικές διαδικασίες , γιατί από που και ως που κάνουν όλοι για όλα; Ειλικρινά δηλαδή , το γεγονός ότι η Χριστίνα Σούζη είναι εξαιρετική στην παρουσίαση του καιρού , σημαίνει ότι αναγκαστικά θα πρέπει με την ίδια επιτυχία να μεταδώσει ντέρμπυ ομάδων ;
Και από την ελεύθερη πτώση του ΣΚΑΙ που προς το παρόν την έχουν πληρώσει με απολύσεις εργαζόμενοι που για πάρα πολλά χρόνια είχαν αποδείξει και την εργατικότητά τους και το πόσο επαρκείς υπήρξαν σε ό,τι τους είχε ανατεθεί , με αμοιβές από ελάχιστες έως μέτριες , πάμε στο Open beyond . Η λέξη βατερλό είναι πολύ λίγη σε συνδυασμό με το μέγεθος της επένδυσης των 60 εκατομμυρίων Ευρώ. Ασύλληπτα ποσά που διατέθηκαν για να διαχειριστεί τόσο ο Τζώνη Καλημέρης όσο και η Αλκηστις Μαραγκουδάκη ,η οποία ανέλαβε το πρόγραμμα του Open μετά την θητεία της στον ΣΚΑΙ .
Το πρόγραμμα όλο , πλην της Φαίης Μαυραγάνη το Σαββατοκύριακο , η οποία ήταν επιλογή του Έψιλον , του Νίκου Μουτσινά που “γράφει “ την επιτυχία της χρονιάς και της πρεμιέρας του Λαζόπουλου είναι από αδιανόητα αδιάφορο έως πάρα πολύ κακό .
Με καλή διάθεση πάντα, ο Νίκος Κοκλώνης , αν δει τον εαυτό του ως παρουσιαστή , θα του αρέσει; Προσπάθησα να το παρακολουθήσω . Αδύνατον. Ακόμη και όλο το “στήσιμο” με την Πάμελα Άντερσον ήταν ολοκληρωτικά λάθος . Η Δέσποινα Βανδή σαν εξερευνήτρια -ταξιδιώτισσα πριν βγει στον “αέρα “ άρεσε και πήρε “πράσινο φως;” Η εκπομπή της Κατερίνας Καινούργιου με με την παρουσία της κυρίας Μειμαρίδη , η οποία επικοινωνεί τα ξόρκια και τις συνταγές της Κατίνας για να κερδίσουμε τον άντρα της ζωής μας, χρήματα, δόξα , ομορφιά.. προάγει την ψυχαγωγία ; την ενημέρωση; το κοινωνικό πρόβλημα ή τον σκοταδισμό ; Πίστευα και πιστεύω ότι όλοι έχουμε μια θέση κάτω από τον ήλιο , αλλά αν το πως θα επικοινωνηθεί ένα θέμα από το πιο σοβαρό , έως το πλέον ανάλαφρο έχει να κάνει με την σοβαρότητα που διακρίνει τα στελέχη του καναλιού , ξέχωρα από την ματαιοδοξία κάθε παρουσιαστή ή παρουσιάστριας .
Να κλείσω προς το παρόν γράφοντας ότι όταν πλακώνονται τα βουβάλια της πληρώνουν τα βατράχια και δυστυχώς , αυτοί που πληρώνουν μέχρι στιγμή τις επιλογές ανίκανων είναι μόνο οι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι.
ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ” – ΝΑΝΑ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗ